- Fabrikanternas föreskrifter; vi genomför all service enligt
respektive fabrikants anvisningar och intervaller. Allt för att din motorcykel
skall fungera på bästa tänkbara sätt. Serviceintervallerna och dess
kontrollpunkter är satta utefter normalt körsätt (ej banåkning, körning under
vinterförhållanden, körning i hög hastighet under långa tider). Lämnas
motorcykeln in med rätt intervall skall du inte hinna märka någon försämring.
- Original och tredjepartstillverkare. Vi erbjuder dig båda
alternativen, sen är det du som bestämmer vilket alternativ som gäller. Det
kan var oljefilter, luftfilter, tändstift, bromsklossar mm.
- Våra servicetider
är i de flesta fall längre än de standardiserade tiderna som
fabrikanterna anvisar. Detta beroende på vi alltid verifiera alla åtgärderna
som genomförs på din motorcykel.
- Trafiksäkerhet; vi lägger mycket tid på din säkerhet som tex
noggrann kontroll av däck, bromssystem, chassi (ram, framgaffel, bakfjädring),
belysning. Bromsvätskebyte (ej HD) gör vi i princip vid varje servicetillfälle
för högsta säkerhet. Vi använder endast bromsvätskor, bromsklossar, däck av
högsta kvalitet. Några "lågprismärken" förekommer inte.
- Miljövänlig. Mycket energi läggs på hur din motor fungerar och
justeras (ventilkontroll, synkronisering, tändstiftsbyte,
luftfilterrengöring/byte) för att få bästa motorgång och lägsta avgasutsläpp.
- Provkörning. Vi
provkör alltid din motorcykel efter service, däcksbyte, reparation för att
verifiera att allt stämmer. Provrundorna är mellan 7 - 10 km lång där vi provar chassi, bromsar, motor mm.
Även innan servicen påbörjas provkör vi din motorcykel för att "känna" på
hur den mår.
Till sist, vi gör också
fel ibland, hör
av dig då så fort du kan så att vi får rätta till det hela, vi är också bara
människor!
|